Na het bescheiden succes van vorige week heb ik besloten om mijn korte afstanden nog wat verder uit te breiden. Ook met het oog op de naderende Mont Ventoux is het niet onverstandig wat meer spiermassa op te bouwen. Met lange duurloopjes creëer je met name lange dunne spieren terwijl de korte afstanden met hoog tempo meer voor korte, dikke spieren zorgen. En warempel mijn tijden vliegen vooruit! Vorige week had ik, vanwege de vele lange afstanden die ik liep, nog moeite om onder de vijf minuten per kilometer (12km/u) te duiken. Inmiddels begin ik in de buurt te komen te komen van de vier minuten per kilometer (15km/u). Gisteren liep ik zonder al te veel moeite een gemiddelde van vier minuut zevenentwintig per kilometer (ongeveer 13,5km/u). Zo zie je maar weer dat je lichaam snel kan veranderen en, mits je fit bent, vrij snel kan schakelen tussen verschillende typen loopstijlen.

Vraag je je nu af hoe ik zo exact weet wat mijn gemiddelden zijn? Ik gebruik de iPhone app 'Nike Plus'. Dit op gps gebaseerde systeem houdt heel nauwkeurig je route bij. Hierdoor krijg je tijdens je loop op vaste, zelf ingestelde afstanden door wat je tussentijden zijn. Zodra je klaar bent krijg je een totaal overzicht van je tussentijden en een kaart van je route. Ik raad deze, of een vergelijkbare app, zeker aan. Je kunt je loop gelijkmatiger verdelen en je ziet achteraf exact wat je hebt gelopen. Het geeft je training een objectievere basis: de app liegt niet...

Zie hier een voorbeeld van het Nike Plus overzicht van dit beschreven loopje.
go.nike.com/641ua02 
 


Comments

John
29/08/2012 22:08

Zit de Nike+ app ook op Android?

Reply
Koen
30/08/2012 09:19

Hallo John,

Ja, je kan de app ook op Android gebruiken. Zie hier voor de link:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nike.plusgps&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS5uaWtlLnBsdXNncHMiXQ..

Reply
Gary
31/08/2012 10:55

Nice website!

Reply



Leave a Reply